Широкомасштабна війна в Україні кидає багато викликів усім українцям незалежно від того, де вони проживають і до якої сфери життя належить їхня діяльність. Постали нові завдання і перед психологічними службами, які працюють задля підтримки ментального здоров’я дітей і дорослих..... більше інформації дивіться тут
Опитування серед педагогічних працівників щодо обізнаності реагування на випадки булінгу
Аналіз результатів опитування серед педагогічних працівників ОЗ щодо обізнаності з деяких питань реагування на випадки булінгу та застосування заходів виховного впливу в закладі освіти свідчить про те , що вчителі досить обізнані з деяких питань реагування на випадки булінгу, але є й такі на які слід звернути увагу.
Отже, на 1 запитання, які випадки належать до булінгу в ЗО – 38,9%(7 ос.) зазначили- ті , що відбуваються у часи навчання в приміщеннях закладу та за його межами, якщо дитина не знаходиться у школі; 33,35(6ос.) назвали- ті, що безпосередньо відбуваються в приміщеннях закладу та прилеглих до нього територіях та за межами закладу освіти під час заходів, передбачених освітньою програмою, та інших освітніх заходів, що організовуються за згодою керівника ЗО; 27,8%(5ос.) відповіли- ті, що відбуваються в приміщеннях ЗО та прилеглих до нього територіях та за межами ЗО під час заходів, передбачених освітньою програмою, що організовуються за згодою керівника закладу і стосуються лише здобувачів освіти.
На 2, 3, 4,5, 8 та 10 запитання ,всі педагоги 100%(18ос.) зазначили правильно хто є головою комісії з розгляду випадків булінгу в ЗО, кого називають спостерігачем, булером та жертвою , назвали усі ознаки булінгу та зазначили, що діяльність щодо запобігання та протидії булінгу відображається в плані заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу в ОЗ.
В 6 запитанні майже всі опитані вчителі 94,4%(17) вказали, що прояви , які можуть бути підставами для підозри в наявності булінгу- це різка зміна дитячої поведінки; 83,3%( 15) вказали, що це відлюдкуватість, уникнення спілкування, та демонстрація страху перед іншими учнями .
В 7 питанні майже всі опитані вчителі 94,4%(17) вказали, що діяльність щодо запобігання булінгу в ОЗ має бути спрямована на визначення та реалізацію заходів, способів і методів вирішення ситуацій булінгу та 83,3%( 15) вказали, що на виявлення булінгу або потенційних ризиків його виникнення.
В 9 питанні 83,3%915) більшість зазначили, що заходи, які належать до спрямованих на запобігання булінгу – це організації безпечного користування мережею Інтернет під час освітнього процесу та заходи розвитку соціального та емоційного інтелекту учнів- 55,6%(10).
Для підвищення якості обізнаності та профілактичної роботи із запобігання та протидії булінгу в ОЗ та враховуючи вищезазначене рекомендується:
З метою роз’яснення щодо випадків , які належать до булінгу в закладі освіти організовувати індивідуальні та групові консультації, круглі столи, проводити навчальні тренінги, заняття для педагогів закладу (практичний психолог)
Практичному психологу постійно інформувати вчителів закладу про прояви та наслідки булінгу в учнівському середовищі
Проводити роботу в напрямку вдосконалення психолого-педагогічної компетенції та підвищення рівня психологічної культури вчителів (консультування, бесіди, тренінги)для підвищення ефективності взаємодії педагогів з дітьми. (адміністрація закладу, практичний психолог).