Сьогодення потребує створення вчителем таких умов навчання, за яких учень відчуває свої значущість, успішність, інтелектуальний потенціал.
Стає дедалі очевиднішим: головна стратегія педагогічної діяльності має бути спрямована на те, щоб учень, який був донедавна об’єктом навчання, став його активним суб’єктом. Педагогічні пошуки вчителів у розв’язанні цих проблем усе частіше наштовхують на необхідність практичного застосування таких прийомів, які спонукають учнів до навчальної діяльності, створюють умови для успішного здійснення навчально-виховного процесу.
Педагогічний колектив Новооржицької ЗОШ І-ІІІ ступенів працює над проб-лемою забезпечення рівно доступної якісної освіти, створивши і постійно удосконалюючи свою систему навчальної, наукової та науково-методичної роботи.
Новооржицька ЗОШ І-ІІІ ступенів – навчальний заклад, який розпочав свою діяльність із 1978 року. Станом на 01 вересня 2016 року навчальний процес у школі забезпечують 22 педагогічні працівники, які мають вищу педагогічну освіту.
Якісний склад педагогічного колективу складає:
- 2 учителі-методисти;
- 1 старший учитель;
- 6 спеціалістів вищої категорії;
- 8 спеціалістів І категорії;
- 4 спеціалісти ІІ категорії;
- 4 спеціалісти.
Середній вік членів педагогічного колективу становить 44 роки. З метою поліпшення якості та ефективності роботи з педагогічними кадрами по підви-щенню науково-методичного та професійного рівня, забезпечення поступово-го розвитку школи до досягнення освітньої мети в 2010-2011 навчальному році педагогічний колектив школи розпочав роботу над навчально-методич-ною проблемою “Використання сучасних освітніх технологій у навчально-ви-ховному процесі як необхідна передумова творчого росту вчителя й розвитку здібностей учнів”.
Через впровадження в життя школи науково-методичної проблеми педко-лектив школи досягає результатів у:
- Підвищенні співробітництва всіх учасників навчально-виховного процесу;
- Підвищенні рівня навчальних досягнень учнів через впровадження в роботу інноваційних технологій;
- Створенні шкільного банку передового педагогічного досвіду;
- Постійному вдосконаленні форм і методів роботи творчої педагогічної майстерні;
- Створенні бази моніторингових досліджень щодо якості надання освіт-ніх послуг.
Методична служба школи має Програму своєї діяльності, спрямованої на становлення та розвиток творчої майстерності вчителя, яку складає на основі діагностування педагогічних кадрів. Керує методичною службою заступник директора з навчально-виховної роботи Сердюк Г.І.
Методична робота школи здійснюється у співпраці з методичною радою школи, до складу якої входять учителі вищої кваліфікаційної категорії, з твор-чою групою “Педагогічна майстерня”, з роботою шести методичних об’єднань:
- Гуманітарного циклу (голова м/о Онекієцуь Г.О.).
- Фізико-математичного циклу (голова м/о Пасюк С.М.).
- Суспільно-природничого циклу (голова м/о Левченко С.М.).
- Початкових класів (голова м/о Різник О.А.).
- Художньо-естетичного циклу (голова м/о Громський О.В.).
- Класних керівників (голова м/о Треущенко О.І.).
У своїй роботі навчальний заклад керується Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, Положенням про районний (шкільний) мето-дичний кабінет, методичними рекомендаціями щодо організації та проведення методичної роботи з педагогічними кадрами в системі післядипломної педаго-гічної освіти, затвердженими МОН України від 03.07.2002 року за № 1/9-316, рекомендаціями Полтавського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, районного методичного кабінету відділу освіти Оржицької РДА та планом роботи школи.
Однією з основних умов ефективного навчання наших педагогів є викорис-тання таких форм і методів роботи, які заохочують педагога до творчості і приносять суттєву зміну в кінцевий результат його діяльності. Це насамперед, участь у роботі методичних об’єднань, творчих груп та психолого-педагогіч-них семінарах школи, району, області. Майстер-класи, ділові ігри, презентації, панорами творчих уроків, тижні педагогічної майстерності, Ярмарки педаго-гічних ідей, участь у Всеукраїнському конкурсі “Учитель року”, у “Школі молодого вчителя” допомагають активізувати діяльність учителів, сприяють самореалізації особистості. У більшості конкурсів учителі стають переможця-ми в районі і лауреатами обласного рівня.
Як відомо, для розв’язання будь-якої значущої проблеми необхідно доби-рати такі інновації, впровадження яких спонукає до створення ситуації успіху. Вибір стратегії такої роботи в нашому навчальному закладі реалізується в розробці інноваційних проектів. Одним з них є проект “Ефективний педагог”. Мета його допомогти кожному вчителю повірити у свої можливості й перет-воритися в “нестандартного”, творчого працівника.
Станом на 05 вересня 2016 року в Новооржицькій ЗОШ І-ІІІ ступенів нав-чається 215 учнів.
- Початкова школа — 4 класи, у яких 82 учні;
- Середня школа — 6 класів, у яких 105 учнів;
- Старша школа — 2 класи, у яких 28 учнів.
Середня наповнюваність класів становить 18 осіб.
Початкова школа забезпечує становлення особистості дитини, її інтелекту-альний, соціальний і фізичний розвиток. Пріоритетом у початкових класах школи є розвиваючі функції. Основна школа дає базову середню освіту, що є фундаментом загальноосвітньої підготовки дітей, готує до вибору форм пода-льшого навчання, поглибленого вивчення предметів. Поглиблене вивчення української мови у нашій школі розпочинається з 8 по 11-й клас.
У 2016-2017 навчальному році навчально-виховний процес був організова-ний відповідно до робочого навчального плану і річного плану роботи школи. Реалізація інваріантної і варіативної складової навчального плану здійснюва-лася за державними програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України. Шкільний компонент цілком забезпечений навчальними програма-ми та посібниками (1-11 класи – 100%, лише 4-8 класи - 90 % ). Впроваджую-ться в навчально-виховний процес Державні стандарти базової і повної зага-льної середньої освіти. Робочий навчальний план школи на 2016-2017 навча-льний рік складено згідно з Типовими навчальними планами для основної та старшої школи.
Школа починається з уроку. Від нього в школі залежить усе: культура, доб-розичливість у взаєминах між учнями, учителями, батьками. Створений спіль-но з учнями творчий проект “Від чого залежить успіх уроку” допомагає вчите-лю виховувати любов до свого предмету, бажання вчитися, а учням-підвищу-вати якість своїх знань.
Творча робота педагогів з учнями та їх батьками за програмою “Не втрати-ти жодного учня”, сприяє збереженню рівня навчальних досягнень школярів при переході із початкової ланки до основної школи.
Одним з основних принципів роботи школи є розкриття в процесі навчання дитячої обдарованості. Зміст роботи з обдарованими дітьми включає низку завдань, а саме: виявлення обдарованості дітей та максимальне сприяння їх-ньому розвитку. В школі створено банк даних обдарованих дітей, який постій-но поновлюється, організовано наукове товариство“Юний дослідник”. Щоріч-но наші юні науковці пишуть науково-дослідницькі роботи під керівництвом учителів-наставників. Стають переможцями у конкурсі-захисті науково-дос-лідницької роботи І районного і призерами ІІ обласного етапу Малої акаде-мії наук.
Високий рівень навчання окремих школярів підтверджений результатами шкільних, районних, обласних Всеукраїнських учнівських олімпіад. Щорічно від 20 до 40 учнів школи посідають призові місця в ІІ (районному), ІІІ (облас-ному)етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін. І як ре-зультат, школа посідає ІІ місце по числу призерів серед навчальних закладів району.
Добре відпрацьована система роботи з обдарованою молоддю. Активна життєва позиція передається дітям. Тому вони залюбки беруть участь в різних конкурсах, турнірах, змаганнях, предметних тижнях. Щорічно від 200 до 400 учнів беруть участь у інтерактивних конкурсах таких як:“Гринвіч”,“Кенгуру”, “Левеня”, “Бобер”, “Лелека”, “Олімпус”, МАН, у дитячому конкурсі з україн-ської мови ім. Петра Яцика, у Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді ім. Тараса Шевченка, у Всеукраїнській грі “Соняшник”. Гарні результати продемонстрували учні, принесли школі висо-кий рейтинг. Учителі ставлять собі за мету не лише всебічно розвивати, а й успішно адаптувати своїх вихованців у життєвому просторі.
З метою відстеження навчально-виховного процесу та з’ясування чинників, які потрібні для його розвитку, в школі створено систему моніторингових дос-ліджень, основною метою яких є піднесення педагогічного процесу на вищий рівень. Моніторингові дослідження охоплюють усі напрямки діяльності нав-чального закладу. Особливу увагу приділяємо моніторингу забезпечення якос-ті знань учнів, який охоплює навчальні досягнення школярів за семестр, по-точний навчальний рік, ДПА, ЗНО.
Учнівські результати державної підсумкової атестації, зовнішнього незалеж- ного оцінювання, предметних олімпіад, конкурсів дають можливість стверд-жувати про ефективність обраних шляхів реалізації науково-методичної проб-леми в закладі. Випускники 2016 року підтвердили свої оцінки при складанні ЗНО з української мови і літератури та історії України. З 28 випускників – 19 вступили до закладів ІІІ-ІУ рівнів акридетації.
На високому рівні у нашій школі проводиться спортивно-масова робота. Учні не тільки беруть активну участь у змаганнях різних видів, а здобувають перемоги. У 2015-2016 навчальному році були проведені змагання і спортивні свята присвячені Дню фізкультурника: “І ти можеш стати олімпійцем”, “Весе-лі старти”, “Піонербол”, “Старти надій”. З учнями школи було проведено 24 змагання по таких видах спорту: баскетбол, футбол, волейбол, змагання на приз клубу “Шкіряний м’яч”, легкої атлетики, настільного тенісу, шахів, у яких було задіяно 246 учнів. Проведено свята: “Джура”, “Козацькі забави”.
Учні нашої школи взяли активну участь у проведенні спортивних змагань районної Спартакіади серед учнів загальноосвітніх закладів на яких вибороли 10 призових місць.
Уся робота школи розглядається як цілісна, основана на досягненнях науки і передового педагогічного досвіду та на конкретному аналізі навчально-ви-ховного процесу, системи взаємопов’язаних дій і заходів, спрямованих на все-бічне підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагога, на розвиток та підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу шко-ли в цілому, а в підсумку– на розвиток і досягнення позитивних наслідків нав-чально-виховного процесу, оптимального рівня навчання, виховання і розвит-ку школярів. Педагогічний колектив Новооржицької ЗОШ І-ІІІ ступенів неод-норазово нагороджений грамотами відділу освіти Оржицької районної дер-жавної адміністрації за вагомий внесок у розвиток освітньої галузі району, ініціативу, виявлену у формуванні навчально -методичної системи школи, активну просвітницьку діяльність. Наш колектив упевнений, що поєднання справжньої творчої педагогічної праці і бажання учнів навчатися, неодмінно дадуть результат.
Виховання учня в школі та сім’ї – щоденний безперервний процес. Тому педагогічний колектив працює в тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку дитини. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних захо-дів, пов’язаних із професійним світом, захопленнями своїх дітей, родинними святами. Батьків залучено до Ради школи, класних батьківських комітетів.
Школа тісно співпрацює з іншими загальноосвітніми школами району та області.
На базі нашої школи постійно проводяться семінари з навчальних предметів, засідання динамічних груп, конкурси, це дає змогу відвідати та обговорити відкриті уроки, заняття та заходи, ознайомитися із системою забезпечення інноваційного розвитку школи, сприяти набуттю практичних навичок з даного напрямку роботи, оскільки на практиці переконуємося в ефективності на-явних методик навчання. Так, наприклад, учителі та адміністрація школи неодноразово запрошува-лися на обласні науково-практичні семінари, конференції, засідання експери-ментальних творчих груп, форуми батьківської громадськості, тренінги.
Школа постійно підтримує контакти із навчальними закладами Оржицького та Лубенського районів. Районна служба праці організовує у нашій школі фестивалі профорієнтаційного напрямку, які надають підтримку учням у процесі вибору профілю навчання та сфери майбутньої професійної діяльності.
Інформація про свою роботу та співпрацю з іншими школами району висвітлюється на шпальтах шкільної та районної газет, сайті школи.
Незмінним партнером співпраці є Полтавський обласний інститут післядидипломної педагогічної освіти педпрацівників (бере участь у рецензуванні учнівських дослідницьких робіт МАН, проводить курси підвищення каліфікації, організовує засідання “Школи молодого керівника”, “Школи молодого педагога”, тренінги).
На даний момент у школі навчається 216 учнів. Орієнтована кількість учнів, які будуть навчатися в опорній школі складатиме 283 учні.
Планується підвезення до Новооржицької ЗОШ І-ІІІ ступенів дітей, які про-живають на території Черевківської сільської ради – 28 осіб, Воронинцівської сільської ради – 39 осіб.
Для перевезення учнів школи придбано два шкільних автобуси, але, на жаль,з недостатньою кількістю виділених коштів на паливно-мастильні матеріали, робота одного із них тимчасово призупинена.
Новооржицька ЗОШ І-ІІІ ступенів розташована в селищі Новооржицьке, Оржицького району. Триповерхова будівля, яка має 3,43 гектари закріпленої землі ( Державний акт на право постійного користування землею).
Платні послуги не надаються. Система дистанційного навчання відсутня.
Робота школи над проблемою: “Використання сучасних освітніх техноло-гій у навчально-виховному процесі як необхідна передумова творчого росту вчителя й розвитку здібностей учнів” акцентує увагу педагогічного колективу на створення умов для становлення особистості, як учня так і вчителя, здатної до саморозвитку та самореалізації в новому динамічному суспільстві.
Навчання у школі відбувається українською мовою. Вивчається іноземна мова – англійська з першого класу. Наявні 12 класів, з них одна паралель сьомих.
Школа впродовж десяти років проводить поглиблене вивчення української мови з 8 класу.
У школі наявні 2 мультимедійні та 2 проекторні дошки.
Партнерство: батьки, громада селища, районний відділ освіти, відділ поліції у справах неповнолітніх дітей Оржицького району, селищна рада, Будинок культури, ТОВ “Новооржицький цукровий завод”.
Волонтерство: дитячий садок, одинокі та престарілі мешканці, сім’ї учас-ників бойових дій, малозабезпечені та багатодітні сім’ї.
Залучення батьків: батьківська Рада школи, батьківська конференція, класні батьківські комітети.
Шкільна культура: шкільна організація “Cоюз добрих сердець”, активна участь у районних, обласних олімпіадах та конкурсах, тренінгах, Всеукраїнських конкурсах ( “Гринвіч”, “Соняшник”, “Кенгуру”, “Левеня”, “Бобер”, “Лелека”, “Олімпус”), МАН.
Обмін інформацією і досвідом у школі відбувається через роботу методич- них об’єднань, тренінгів, проведенням щорічного фестивалю методичних ідей.
Зростання ролі творчої особистості педагога відбувається зокрема шляхом його індивідуальної науково-методичної роботи.
Матеріальна база школи поступово поповнюється. У школі є кабінети: біології, фізики, хімії, народознавства, сучасний кабінет інформатики із 12 комп’ютерами, спортивна зала, актова зала, бібліотека, загальний фонд якої складає 5629 видань навчальної літератури,11290 – художньої, їдальня на 100 посадочних місць, два внутрішні туалети для учнів.
|