Методоб’єднання фізико-математичного циклу
Матема́тика (грец. – наука, знання, вивчення) – наука, яка первісно виникла як один з напрямків пошуку істини (у грецькій філософії) у сфері просторових відношень (землеміряння – геометрії) і обчислень (арифметики), для практичних потреб людини рахувати, обчислювати, вимірювати, досліджувати форми та рух фізичних тіл. Пізніше розвинулась у досить складну і багатогранну науку про абстрактні кількісні та якісні співвідношення, форми і структури. Загальноприйнятого визначення математики немає. Початково вона використовувалася для підрахунку, вимірювання, а також для вивчення форм і руху фізичних об'єктів шляхом дедуктивних розмірковувань та абстракцій. Математики формулюють нові висновки і намагаються встановити їх справедливість, виходячи зі вдало вибраних аксіом і визначень.
Основні завдання фізико-математичного циклу є:
- Надання допомоги вчителям, у розвитку їхньої майстерності, як комплексу професійних знань, умінь та навичок.
- Вивчення, вдосконалення та впровадження кращого педагогічного досвіду.
- Робота над впровадженням авторських програм з математики, фізики, географії, біології.
- Формування комп’ютерної грамотності вчителів.
- Методично правильне проведення сучасного уроку.
- Організація і проведення методичних тижнів з хімії, географії, інформатики, біології, математики, фізики.
Математика вивчає уявні, ідеальні об'єкти та співвідношення між ними, використовуючи формальну мову. Однак усі досліджувані математикою об'єкти мають прообрази в реальному світі, більш-менш схожі на свої математичні моделі. Модель об'єкта враховує не всі його риси, а тільки найпотрібніші для мети дослідження. Наприклад, вивчаючи фізичні властивості апельсина, ми можемо абстрагуватися від його кольору та смаку і подати його (нехай не ідеально точно) у вигляді кулі. Якщо ж нам потрібно зрозуміти, скільки апельсинів ми отримаємо, якщо складемо докупи два і три, – то можна абстрагуватися і від форми, залишивши в моделі тільки одну характеристику – кількість. Абстракція та встановлення зв'язків між об'єктами в найзагальнішому вигляді – це є ціль математики.
Вивчення об'єктів у математиці відбувається за допомогою аксіоматичного методу: спочатку для досліджуваних об'єктів формулюється список аксіом і вводяться необхідні означення, а потім з аксіом за допомогою логічних правил виведення одержують теореми.