Початкова школа – дім, де зустрічають дитину з любов'ю та ведуть з першого до четвертого класу. Це найважливіший період, коли закладаються основи особистості дитини. Діти тут живуть в умовах підбадьорювання та заохочування, похвали та підтримки, схвалення та дружби, вчаться довіряти, розуміти, цінувати, поважати та знаходити любов у світі.
Для керування виховним процесом в школі створено методичне об'єднання класних керівників.
Методичне об'єднання класних керівників – структурний підрозділ внутрішньошкільної системи керування виховним процесом, який координує науково-методичну та організаційну роботу класних керівників.
Мета організації роботи методичного об’єднання – сприяти професійному вдосконаленню особистості педагога, стимулювати творчість класного керівника, який веде пошуки шляхів збагачення і розвитку змісту, форм і методів виховної роботи.
Методичне об`єднання класних керівників працює над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у сучасних умовах. Перед ними постає завдання: виховати громадянина – патріота, формувати громадську активність дітей та підлітків, які люблять свій народ, Україну, готові самовіддано захищати і розбудовувати її як суверенну, незалежну, демократичну, правову і соціальну державу, виробити імунітет до негативного впливу соціального середовища.
Основні завдання шкільного методичного об'єднання класних керівників:
1.1. Підвищення теоретичного,науково-методичного рівня підготовки класних
керівників із питань психології та педагогіки.
1.2. забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й
соціалізації учнів.
1.3. Озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та
знаннями сучасних форм і методів роботи.
1.4. Координувати планування, організації та педагогічного аналізу виховних
заходів класних колективів.
1.5. Вивчення, узагальнення та використання педагогічного досвіду роботи
класних керівників.
1.6. Сприяння становленню і розвитку виховної діяльності класних керівників.
Функції методичного об’єднання класних керівників:
2.1. Організує колективне планування і колективний аналіз життєдіяльності
класних керівників.
2.2. Координує виховну діяльність класних колективів та організовує їхню
взаємодію в педагогічному процесі.
2.3. Планує і постійно координує принципи виховання та соціалізації учнів.
2.4. Організує вивчення та запровадження класними керівниками сучасних
технологій виховання, форм і методів виховної роботи.
2.5. Обговорює соціально-педагогічні програми класних керівників і творчих
груп педагогів, матеріали узагальнення передового педагогічного досвіду
роботи класних керівників, матеріали атестації класних керівників.
2.6. Оцінює роботу членів об’єднання, клопочеться перед адміністрацією
школи про заохочення кращих класних керівників.
Документація методичного об’єднання класних керівників:
3.1. Список членів методичного об’єднання.
3.2. Річний план роботи методичного об’єднання.
3.3. Аналітичні матеріали за підсумками проведених заходів, тематичного
адміністративного контролю (копії довідок, наказів).
3.4. Інструктивно-методичні документи про виховну роботу в класних
колективах і діяльність класних керівників.
3.5. Матеріали «методичної скарбнички класного керівника».
Структура плану роботи МО класних керівників:
4.1. Стислий аналіз роботи МО, проведеної в попередньому навчальному році.
4.2. Педагогічні завдання методичного об’єднання на наступний навчальний
рік.
4.3. Календарний план роботи МО, в якому наявні:
4.3.1. План засідань МО.
4.3.2. Графік показових виховних заходів.
4.3.3. Участь класних керівників у роботі МО.
4.4. Підвищення фахової майстерності класних керівників:
4.4.1. Самоосвіта класних керівників.
4.4.2. Участь у курсовій перепідготовці.
4.4.3. Підготовка творчих робіт, виступів, доповідей.
4.4.4. Робота з атестації педагогів.
4.5. Вивчення та узагальнення педагогічного досвіду роботи класних
керівників.
4.6. Участь у тематичному і персональному контролі за виховним процесом.