7 КЛАС 1.Виховні години: "Чи знаєш ти себе". "Про мене, про тебе, про нього". "Рубежі, тобою намічені". "Формула спілкування". "Красиве у житті". "Як з’являються інтереси". "Книга вчить" "Як долати свої недоліки". "З вірою в себе". 2.Інші форми роботи: Письмова сповідь "Чи такий я, як всі", "Внутрішнє бачення свого "Я". Турнір "Що я знаю про позитивні риси особистості". Рольова гра "Як я діятиму в такій ситуації". Диспути "Контроль і самоконтроль, з чого вони починаються"? "Навіщо я прожив день, якщо не пізнав нічого нового "? Огляди преси "Цікаве у світі ". Конкурс "Мі характер у малюнках". Суд над шкідливими звичками. Анкета "Чи можеш назвати себе розумнішим від свого товариша". Анкета думок з приводу негідного вчинку однокласника. Конкурс творів "Що для мене Батьківщина". Подорож у народну творчість "Пісні мого краю". Діалог двох "Про новий кінофільм, книгу, подію". Конкурс ерудитів. Єралаш "Один день із життя класу", різні гумористичні ситуації. Естафета улюблених занять (вільний час вдома) Уроки пам’яті. Походи по району. Екскурсії до музеїв області. Заочна подорож "По континентах". Створення Книги дружби (матеріали про клас). Поетичний струмочок – читання улюблених віршів (напам’ять із збірок). 8 КЛАС 1.Виховні години: "На порядку денному твій характер ". "Як навчитися глибше і у все вникати "? "Твоя майбутня професія – яка вона" "Людина завжди повинна йти вперед". "Ти і колектив" "Пошуки свого "Я" або "Шлях до себе". "Про силу, волю і мужність, як їх розвивати"? "Що значить, цікава людина". 2.Інші форми роботи: Анкета – сповідь "Чому я такий"? Твори "Делікатність і тактовність поруч зі мною", "Як я розумію поняття "патріот" ? Диспути "Про егоїзм і душевну щирість", "Друг – це означає другий "я"? Турнір ввічливих хлопчиків. Огляд преси "Пульс – Планет". Анкета "Хочу позбутися негативних рис характеру". Конкурс гострословів (дотепне слово). Відверта розмова "Як би ти жив, якби міг жити, як хочеться". Подорож у народну творчість свого села, вивчення її. Екскурсії до музеїв області. Походи місцями бойової слави району. Термінологічний лікбез (нові терміни – до мого словника). Читацька конференція за книгою. Зустріч з представниками влади села. Лекція дільничного лікаря. Аукціон народної мудрості (загадки, прислів’я, билини – байки, оповідання). Захист самохарактеристик. Ремонт класної кімнати. Операції "Турбота", "Милосердя". Уроки пам’яті, мужності. Діалог двох "Досліджуючи проблему...". Розмова про школу "Якби я був директором школи". Трудові десанти. ОРІЄНТОВНІ ФОРМИ РОБОТИ З СТАРШИМИ ПІДЛІТКАМИ ( 7 – 8 КЛАСИ) Формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати задля розквіту держави, готовності її захищати. Поетичні рядки та пісні – "Наша дума, наша пісня". Театралізовано – пізнавальна програма "Сторінками народного календаря". Капітал – шоу "Поле чудес". Заочна подорож "Веде життєпис України до древніх українських міст". Ігри – екскурсії "Українська минувшина", "Український всюдихід". Конкурси – вікторини "Що ти знаєш про Україну", "Національна символіка України". Гра – конкурс "До зернини зернина ", "Калина", "Сплетемо український віночок", "А щоб краще була моя хата". Конкурс малюнків "Розмаїття візерунків на полотні..." Гра "Лікарські рослини " Свято українського костюма. Цикл екскурсій, зустрічей, бесід "Ремесла мого краю", "Художники України". Класні години "Думи мої, думи мої...", "Кобза і бандура", "Українці за кордоном. Що таке діаспора "? Музична та літературна вітальня "Народні митці". Години народознавства : 7 клас – "Пам’ять родоводу" ("Рід, родина, рідня", "Родовідне дерево моєї родини ", "Родинна гілка по батькові ", "Родинна гілка по матері", "Історія кожного – літопис нашого краю"). "Ім’я" ("З родоводу українських імен, прізвищ ", "Моє ім’я – мій друг", "У країні людських імен"); "Рідне слово " ("З історії назви, культури, освіти рідного села", "Пісні, легенди мого села", "Ремесла мого села", "Мій рідний край- моє село") ; "Хата " (Давні обряди, символіка, традиції, частини – житла : "Моя хата – біла хата") "Пісня – душа народу" ("Ознайомлення з жанрами народних пісень", "Пісні мого села", "Рідна пісня, рідне слово"), "Народні співці – кобзарі" ("З історії кобзарства в Україні ", "На струнах кобзи", "Дівчина з легенди – Маруся Чурай"); 8 клас – "Мова рідна , слово рідне", "Слово як духовна святиня" ("Живе слово моєї матері", "Слово у пісні, пісня у слові", "Слово Шевченка", "Мова народу – мова Шевченка", "Народ про Шевченка ", "Кобзар у вашій оселі", "Світлиця Шевченкового заповіту") ; експедиції : "Минуле і сучасне України", "Край ти мій, моя Батьківщино", "Мій родовід і я", "(Доля моєї сім’ї в долі моєї України), "Ще не вмерла Україна"; соціальні ринги: "Козацькому роду нема переводу", "З народної криниці"; поетичні свічки: "За Україну, за свободу", "Цілую руки, що крутили жорна"; години козацьких забав. Формування творчої, працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря. Екскурсії-зустрічі на завод за темою "Таємниця майстерності", до ПТУ "Що таке ПТУ" ?, "Як отримати робітничу спеціальність"? Бесіди "Що треба знати, обираючи фах "? "Країна потребує професіоналів, як ними стати "?, "Сфера обслуговування. Що це таке "? Спільні з дітьми батьківські збори "Здібності людини і професій". Праця у гуртках "Умілі руки", юних натуралістів, юних техніків. Дослідна робота на пришкільній ділянці, оранжереї, водоймищах, птахофермах, пасіках. Трудові завдання й практичні суспільно – корисні справи. Свято праці і свято першої борозни, День урожаю, Тиждень саду. Факультативи за інтересами до майбутньої професії. Стенди "Як продовжити освіту і отримати фах"?, із рубриками "Професія будівельник", "Професії сфери обслуговування", "Робітнича професія". Вечори "Праці ми шану співаєм", "Свято праці", "Чи добре ти знаєш своє місто ". Вечір запитань і відповідей "Обличчя мого фаху". Вечори – зустрічі з молодими спеціалістами міста і ветеранами праці. Виховні години "Що я знаю про майбутню професію"?, "Хочу, можу і треба при виборі професії", "Захист професії", "Усний журнал". Вікторина "Хто більше знає професій і про професію". Гра – естафета "Школа – місто – сім’я". Доповідь "Економіка нашої держави сьогодні й на перспективу". Рейди по ремонту шкільного обладнання, трудові десанти. Кращий твір "Трудова біографія моєї родини". Літературно – музична композиція "Люблю тебе, мій рідний краю ". Шкільні кооперативи "Новорічні іграшки", "Ляльковий одяг", "Сувеніри". Гуртки "Зелений патруль", "Блакитний патруль". "Школа молодих менеджерів". Забезпечення високої художньо – естетичної освіченості і вихованості особистості Вечір "Наш край у музиці", "Наш край в образотворчому мистецтві, поезії". Турніри знавців поезії, музики, архітектури. Диспути і дискусії "Музика в нашому житті", "Яку музику ми любимо", "Мода в мистецтві", "В чому краса людини"? Усний журнал "Про красу моди і гарний смак". Практичне заняття "За красу нашого побуту". Конкурси – естафети "Писаночка мальована", "А я стіни розмалюю", "Сорочка – вишиванка", "І на тім рушникові..." Класні години "Над вертепом звізда ясна на весь світ засіяла ", "Щедрий вечір, добрий вечір добрим людям на здоров’я", "А у нашої Малайки гості", "Весняні хороводи", "Свято Івана купала". Екскурсії в музеї, виставки, картинні галереї. Фольклорні експедиції. Гуртки художньої самодіяльності : музичній, бальних танців, "Лялькове ательє", "Природа і фантазія", "Колекціонер". Бесіди, диспути "Мода і смак", "Мода чи індивідуальність"? "Про смаки сперечаються". Ляльковий театр. Читацькі конференції.
Формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою Екологічне інформування: - виступ по шкільному радіо: - випуск стіннівок, стендів, альбомів, усних журналів; - виступи екологічних агітбригад; - діяльність "Школи охорони природи", шкільного екологічного музею та кімнати; - зустрічі з лісниками, досвідченими мисливцями, вченими, юристами; - проведення тижнів біології (екології); - проведення виставок "Сторінками Червоної книги", "Природа – чарівниця"; - організація читацьких конференцій; - художньо – естетична та ігрова діяльність екологічного спрямування; - проведення тематичних свят "Свято весни, осені, зими та літа", "Свято врожаю", "Свято зеленого друга"; - вечір – подорож "По рідній країні", "Природа – матір – берегиня", "Як на тім рушничкові"; - вікторини "Біологічний хокей", "Біатлон", "Робінзонада"; - конкурси "Будуємо місто", "Прес – бій по континентах"; - КВК; - екологічне лото; - лото "Корисні копалини", "Щасливий випадок". Забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей та молоді, охорони та зміцнення їхнього здоров’я Бесіди "Стяг і воля – козацька доля", "Козацькі шляхи". Лекція "Відображення героїзму в козацькій символіці". Вечори "Козацькому роду нема переводу", "Вечір козацьких традицій з посвятою в козаки2. Дня козацької кухні. Дні козацьких промислів. Зустрічі з відомими спортсменами, тренерами, лікарями. Перегляди та обговорення кінофільмів на спортивні теми. Заняття гімнастикою, легкою атлетикою, спортивними іграми "На свої місця", "Зміна табору", "Спуск шеренгами", "Змагання м’ячів", "Жартівливий бокс ", "Бій півнів", "Заборонений рух", "Фортеця". Шкільні спартакіади і естафети. Районні, міські, обласні змагання "Козацькі забави", "Козацькі естафети", "Козацькі ігри", "Збір козацтва", "І покажем, що ми, браття, козацького роду". Змагання "Золота шайба", "Шкіряний м’яч", "Біла тура", юних туристів. Конкурси-уроки першої медичної допомоги молодшим школярам. спортивне суддівство змагань у класі і школі. Спортивні спартакіади. Походи по рідному краю Туристичні змагання. Трудовий і спортивно-трудовий табір школи. Збори громадської думки та бесіди "Порушення спортивної етики", "Зневажливе ставлення до спортивного інвентарю". |